måndag 13 april 2009

Lite påsksnack


Påskhelgen närmar sig slutet. Allt i ett bortacrescendo i Kalmar. Vinst där och helgen sammanfattas som grym. Annars blir betyget helt ok.

Kom precis hem från Gävle (och Sandviken). Grillat hos min systers familj med barnen i knät. Albin fyllde 8 och fick en signerad (Ljungberg) landslagströja. Svågern fick bältros och halsfluss - samtidigt. Stackarn. Har haft båda och det är inte roligt.

Söndagskvällen spelade jag på Lobby i Sandviken. Vi trodde väl på 2-300 pers. Det kom nästan 800. Ingemar ackompanjerade på sax. Magisk stämning och en av mina bättre spelningar på länge (har dock inte haft så många som jag önskat). Slaggade på mammas stenhårda bäddsoffa. Sov tungt. Och länge. Precis som vanligt när man besöker sin mamma. Tur att hon också sover länge.


Nu ska jag äta upp hämtmaten från favoritkrogen HongKong. Biff Schezuan. Den blir inte bättre än så här. Utanför Kina. Enligt Aftonbladet får de 3 plus (klicka på bilden). För 19 år sen. Dags att ta ner skylten?

Inga kommentarer: