söndag 22 juli 2007

En otippad rysare

Som sportfanatiker är teven oftast en bra tillflyktsort. Alltid är det någon repris av en fotbollsmatch. Golf. Eller någon annan idrott som intresserar mig. Under juli månad har kanalen Eurosport dagliga sändningar från Tour de France. En cykeltävling som pågår i tre veckor. Miljontals människor tycker att det här är världens roligaste sport. Folk planerar sina semestrar för att kunna följa en klunga åkare i sex timmar som sen avgörs de sista hundra metrarna. Och i början fattade jag ingenting. Kunde några namn i branschen. Men tyckte att det va ganska trist underhållning. Idag är det annorlunda.

Tack vare Roberto Vacchi och hans bisittare Anders Adamsom på Eurosport är jag nu vitare än en alvedon. Jag sitter som klistrad vid varje etapp. Sveriges överlägset bästa tevekommentator har omvänt mig. Jag antar att man måste vara lite knäpp om man planerar sina dagar efter etapperna. Men de här killarna har gjort en trist tevesport till kanske det mest spännande jag sett. Idag avgjordes en osannolik bergsetapp. Och jag lämnade inte soffan en enda gång. Missade samtal på mobilen. Maten kallnade. Allt lades undan. En riktig rysare.

Tack Roberto Vacchi för att jag slipper sitta på Kallis och hinka Rosévin för tionde sommaren i rad. Kolla in Tour de France hemsida här. Den håller världsklass den med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker du har den bästa & rakaste bloggen ...Mvh A