lördag 22 november 2008

Ett meningslöst och briljant erbjudande


Se till att tjäna ordentligt med pengar om du av någon outgrundlig anledning skulle nappa på det här tomma, meningslösa och fullständigt briljanta erbjudandet.

Du kan ha din blogg bland massvis med andra. Är bloggen dålig och ointressant (som min) kommer ingen läsa den, för du kommer inte vara med på några topplistor. Men att som ägare av Finest använda sig av hundratals bloggare för att dra tusentals folk till sajten och därmed tjäna mer annonspengar är en briljant affärsidé. 

Jag har själv bloggat på Finest - en gång i tiden. Jag sa dock upp mitt konto i samma sekund som jag slutade på Café Opera. När jag arbetade där var man tvungen att vara medlem och marknadsföra sina evenemang där. Och så vitt jag förstår så är det så fortfarande...

Sitter fortfarande och skrattar åt rubriken. Som om Katrin Schulman eller vad hon nu hete hälsar kollegialt på andra bloggare på Finest…yeah right…

3 kommentarer:

Unknown sa...

Kommenterade detta i min blogg också förra veckan. Riktigt pinsamt, men ack så genialiskt. Låta vanligt folk med bloggdrömmar tjäna pengar åt de som äger sajten...

Även jag var tvungen att blogga där en gång i tiden... inlägg med åsikter som stred mot normen censurerades och i värsta fall fick man ett telefonsamtal.

Fy fan!

Anonym sa...

Mannen som är åtalad för att ha stulit Vito Ingrossos pengar tjänar kronor och ören på att någon bloggar på Finest. Stoppa skiten…

Don Tomaso sa...

Hoppas han får skaka galler.