söndag 16 november 2008

Söndag och två bra tips

Har precis kollat på slalom på teve och ätit en brakfrukost. Jag kan inte påstå att slalom känns som en bra tevesport såhär 2008. Det har sett likadant ut i 30 år. Åkarna slår ner portarna med plastskydd på händerna och har skydd för smalbenen nuförtiden. Tacka vet jag Stenmarktiden. Det va bättre förr.

Ska försöka städa och tvätta lite idag. Det va ett tag sen jag tvättade och de minst inbjudande kalsongerna börjar närma sig med snabb hastighet i lådan.

Kanske lagar något gott idag oxå. Har tokfullt med mat i frysen…

I veckan kom två livsviktiga skivor ner i min brevlåda. Kanske de enda julklappar du behöver köpa till dig själv i år.

AC/DC - Black Ice (SonyBMG)
Definitivt det bästa de gjort sedan Back In Black sett över hela skivan. Riktigt överraskande bra. Och till våren kommer de till Stockholm. Det ska jag se.


Justice - Across The Universe (EdBanger/Warner)
Innehåller både en dokumentär på DVD och en live från San Fransisco. DVDn är magi från ruta ett. Roligt. Underhållande. Och jävlar vilka liveklipp. Allt är inspelat i april 2008, precis innan jag hade dom på Sturecompagniet och Nivå. Liveskivan är också bra. Lite dåligt ljud tillochfrån men publikljuden är med och man får den rätta livekänslan.

Inga kommentarer: