fredag 14 november 2008

Oboy - vilket trist väder!

Det kom ett mail. Nu har jag svaret... och kan sova lugnt. Tack Magnus. Länge sen btw…


Tjena Thomas,
 
Hoppas allt är bra med dig. Här är det helt OK, även om jag delar din i din blogg uttalade uppfattning om vädret. Jag noterade din undran om Oboy och tänkte att här kan en myndighetsanställd apotekare komma väl till pass. Jag tror alldeles bestämt att eftersom ett pulver alltid är mer eller mindre fuktkänsligt så har Oboyen i en öppnad förpackning hunnit lagra på sig en del fukt och tar därför lite extra tid på sig att suga åt sig mer, medan en nyöppnad förpackning innehåller ett lite torrare pulver, som girigt snaskar i sig all mjölk det kan komma över. Hur låter det?
 
Jag dricker för övrigt en hel del Oboy själv och har överfört denna vana på mina söner. Vissa saker måste man lära dem, så de inte hamnar fel i livet; exempelvis vilket hockeylag som gäller och att Whopper spöar alla macedonkens burgare alla dagar i veckan.
 
Vi hörs!
 
/Magnus

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tror att det är så enkelt att i en ny förpackning så har Oboyen "legat till sig" så att den är mer kompakt än i en öppnad.

Prova att skaka om ett nytt paket Oboy innan du använder det och få in lite luft mellan kornen.