onsdag 7 januari 2009

Högersidan

Att vara lite packad kan ha sina fördelar. Som i måndags natt. Kom hem och gick ner för min trappa. Och halkar. Ramlar ner för i stort sett hela den nya och ishala marmortrappan. Hade jag varit spiknykter hade jag legat på sjukhus. Nu har jag bara legat hemma. På höger sida.

Då har jag kollat in lite film. Av någon anledning är det rena rama julafton på Pirate Bay just nu. Inte för att jag laddar ner något här - men ändå.



Filmen Gran Torino kan mycket väl vara Clint Eastwoods sista film framför kameran. Och det är en sjukt bra film. Både rolig, allvarlig och sorgsen. Och något skrämer mig med den filmen. Du som känner mig kanske förstår varför… Jag har redan tipsat om The Wrestler med 80-tals ikonen Mickey Rourke. Men jag ska nog se den igen. 

Invigde dessutom min nya gjutjärnsgryta i helgen, som jag fick i julklapp, med en gudomlig kalopsvariant. Sjukt gott. Och godare andra och tredje dagen.

Ikväll ska jag gå på Grammisgalan. På Hovet. Med några vänner. Ska bli kul.

Inga kommentarer: