lördag 11 september 2010

NineEleven

För nio år sedan bodde jag i en 20 kvadrat meter stor lägenhet på Bergsgatan på Kungsholmen. Och jag hade precis köpt min första widescreen teve bara dagarna innan tragedin i New York.

Jag kommer ihåg det som igår. När det första planet flög in i byggnaden var det inte i direktsändning. Men när byggnaderna föll skedde det live. Och jag satt som klistrad framför teven i flera timmar. Telefonen gick varm. I början visste man knappt vad som hade hänt. Och vad som skulle hända. Alla befarade det värsta. Och det blev ju renarama uppochnervända världen.

Händelsen är inte bara uppseendeväckande och mycket mycket tragisk. Den har också påverkat folks resvanor till ett nästan löjligt sätt. Säkerheten är så massiv att resa in i USA att det är på gränsen till skrattretande.

Kanske lika bra det.

Inga kommentarer: