söndag 19 september 2010

Valvaka

Det är egentligen helt otroligt att svenskarna har röstat in Sverigedemokraterna i Riksdagen. Jag skäms. Maken till en mer osympatisk partiledare och ett helt uppfuckat parti får man leta efter. Enligt de senaste mätningarna får SD hela 10% av rösterna i Skåne.

TIO PROCENT.

Helt otroligt. Jag hade lite tro på att Skåne och Malmöregionen var en del av Sveriges framtid med närheten till Europa som ett av skälen. Men jag hade visst helt fel.

Enligt lite statistik så har inte 20% av Stockholmarna gått och röstat. Det är nästan 350.000 personer (rätta mig om jag har fel). Att stanna hemma och inte rösta är fan SÄMRE än att gå ut och lägga en röst på Sverigedemokraterna. Att inte rösta är att säga att man inte bryr sig. Och bryr man sig inte kommer man ALDRIG kunna påverka sin egen situation. Och, om jag får bestämma, så ska den som inte röstat inte heller ha mandat att påverka sin egen situation.

2 kommentarer:

DonKeykong sa...

En sak som har slagit mig är att var i hela fridens namn får alla dessa Redneck-whitetrash-bonnläppar som har röstat på SD på landet pengar till att tatuera sig? De lever på bidrag men det går alltid att få tag i pengar till sprit, cigg och tatueringar... -också helt otroligt!

Don Tomaso sa...

Kan du utveckla det där?