onsdag 24 september 2008

Chat på Playahead

Jag har chattat med lite roliga ungdomar på Playahead. Här kan du läsa mina svar.

TYPPATRICIA frågar: 17:34
hur gammal e du ?
DON TOMASO svarar:
Jag är supergammal. Men ung i sinnet. Tack för alla frågor och ha en grym kväll. Nu ska jag förbereda mig för Energy At The Club på Sturecompagniet ikväll. Det kommer finnas livemixar på www.nrj.se/club inom kort. Åsså kan ni ju kolla min superdåliga blogg lite dåochdå: http://lifeofdontomaso.blogspot.com/ Ha det bäst!

SAAHER frågar: 17:31
få jag träffa dig:D?
DON TOMASO svarar:
Näe


DADDE_A frågar: 17:29
Who are u
DON TOMASO svarar:
Kolla min blogg: http://lifeofdontomaso.blogspot.com

GNUKORV frågar: 17:27
vinner aik sm guld iår?
DON TOMASO svarar:
Förhoppningsvis!!!

FFELS frågar: 17:27
hur länge sen fick du iden att bli känd
DON TOMASO svarar:
För exakt tio år sen… ;-)

JEENNIFFER frågar: 17:27
känner du alex moreno ? ,
DON TOMASO svarar:
Jag känner Alex.

BLOODY-MAN frågar: 17:26
Har du en fru/sambo
DON TOMASO svarar:
Jag är Singel...

LAKERS frågar: 17:25
Hej , föds man eller blir man DJ?
Det undrar jag över, och det tycker jag är en seriös fråga, asso, seriöst
DON TOMASO svarar:
Jag tror att för att man ska bli känd måste man ha talang. Och sånt föds man med…

LATINO_DEL_89 frågar: 17:24
tycker du att det är rättvis att skicka tbx dom utlänska familjer som har bot i sverige i över 5år när dom redan har anpasatt sig o deras barn har de bra i skolan här
DON TOMASO svarar:
Det tycker jag är tokfel…

WOSTAPITO frågar: 17:23
Vem tycker du är bäst?
Axwell
Ingrosso
Angello
Daft punk
Justice
?
det e en svår fråga alla är ju fantastiskt bra :)
DON TOMASO svarar:
Jag känner alla (utom Daft Punk) väldigt bra och tycker att alla är bra. De spelar ju inte riktigt samma typ av musik…

SOFTIS_JOHAAN frågar: 17:22
var får du tag på alla låtar
DON TOMASO svarar:
Jag köper mina låtar på www.beatport.com men jag får det mesta från skivbolagen. Jag har nästa 5000 CD skivor i källaren, i kartonger.

CLUBGOTLAND frågar: 17:20
Tjennare.. Blir det någon turné på Gotland eller?
DON TOMASO svarar:
Vi kanske kommer dit i mellandagarna i december…

KILLTJUSAREN_123 frågar: 17:20
Måste man ha en bra sångröst för att kunna Dj?
DON TOMASO svarar:
Jag sjunger skitdåligt. Kan knappt sjunga snapsvisor på kräftskivan… Så mitt svar är Nej

AHMED_ARAB frågar: 17:19
e du bög
DON TOMASO svarar:
Tyvärr grabben Du får stöta på någon annan ;-)

AZIZAAM frågar: 17:19
Hur kom du på "Don tomaso" namnet?
DON TOMASO svarar:
Mitt namn DonTomaso hittade en kompis på när vi öppnade en nattklubb för många år sen som hette Bondi Café.

JD-MUSIK frågar: 17:18
Har hört att konkuransen är ganska tung men jag gör det gärna för nöjes skull också men här kommer då frågan. Har du störst chans om du försöker ta kontakt med nån "större peron" (DJ) då eller att bara göra sin grej och vänta på att helt enkelt råka ha den turen att förr eller senare bli hörd?
DON TOMASO svarar:
Många 'yngreä DJs hänger ofta vid DJbåsen på nattklubbarna för att bli tjenis med oss som hållt på ett tag. Lämna över en mixcd med din mailadress på så kan de lyssna i lugn och ro när de kommer hem.

ALEX-GUZZ frågar: 17:16
kommer jag hitta kille i år??
DON TOMASO svarar:
Jag tror att 2009 blir ett bra år för dig.

DAAVVIIDD frågar: 17:16
jag är 15 och om ja börjar öva nu kan jag bli riktigt bra ?:)
DON TOMASO svarar:
Om du över mycket kommer du garanterat att bli grym...

ALEX-GUZZ frågar: 17:15
vad kommer killen jag ska bli tillsammans hetta??
DON TOMASO svarar:
Jag tror han kommer hetta Jörgen

ROOB frågar: 17:15
Tja tja ! jag har en stor DJ maskin som jag brukar mixa med jag har gjort ett par låtar som e skit bra och många gillar dom .. men jag vill lära mig att mixa mycket bättre som tex. DJ ZANY eller dig, asså olika som är kända. Kan du ge mig ett par tips hur du mixar ? // Robin
DON TOMASO svarar:
Att mixa är något man måste träna på. Dels måste du lära dg hur låtarna går. T ex var de sjunger eller inte. Om du spelar t ex en Radioversion (som är lite kortare) finns det egentligen inga 'mixytor' Därför släpps det oftast en 'Original version' eller en 'Extended Mix' som är lättare att mixa i. Sen måste du lära dig att hitta takten så att låtarna går lika fort när du mixar… Ett nybörjar tips är att mixa när det inte ligger några trummor i den ena låten

24392 frågar: 17:11
hur gammal måste man vara för å va DJ?
å hur utbildar man sig ?:)
mvh emil
DON TOMASO svarar:
För att spela på nattklubbar som serverar alkohol måste du fyllt 18.

AMANDALOPEZ frågar: 17:11
hej du suger
DON TOMASO svarar:
Du med

LOLVIC frågar: 17:11
hurblir man dj?
och hur mycket kostar all utrustning??
DON TOMASO svarar:
En bra utrustning är ju ganska dyr. Men det finns enklare att börja med som inte kostar lika mycket som de som finns på klubbarna... Kolla på Blocket. Det finns en butik på Söder som heter Billebro. De har jättemycket grejjer för DJs

WAXXMISSSBRUK frågar: 17:09
Har du något bra tips om man vill satsa på att bli en dj?
DON TOMASO svarar:
Jag tycker att du ska försöka arrangera lite egna fester där du spelar skivor. Om du tycker att det är kul så kan du fortsätta...

BIZM frågar: 17:08
Hej Hur blir man en dj? Eftersom jag vill bli en dj
DON TOMASO svarar:
Mitt tips till dig som vill bli DJ är att lysnna på mycket mixar. Lyssna hur de etablerade DJ:sen gör och väljer sina låtar. Det finns massa bra mixar att lyssna på på www.nrj.se/club. Sedan måste du givetvis ut och spela på klubbar. Vi rekryterar DJs efter hur de uppträder. De flesta har gjort en mixskiva man kan lyssna på innan så man vet vilken inriktning de har…

FARAH-96 frågar: 17:06
hej vad heter du
DON TOMASO svarar:
Jag heter egentligen Thomas Svanström.

WEJSAM frågar: 17:05
vad för Dj Program har du ?
DON TOMASO svarar:
Jag DJar aldrig från dator uitan spelar från mina CDskivor.

LINUSWICKHOLM frågar: 17:04
Vilket gear skulle du rekomendera till en nybörjare? Man har ju tänkt sig Pioneer CDJ-400 + DJM-400 som starting set, finns det något bättre och inom rätt prisnivå? (För nybörjare)
DON TOMASO svarar:
Alla Pioneer grejjer är bra att spela på. Jag spelar bara på Pioneer CD 1000 - MK3 och använder oftast Pioneers 800 mixer.

MATTHI frågar: 17:03
vad gör dej känd?
DON TOMASO svarar:
Vad som gör mig känd är kanske att jag spelat på alla stora nattklubbar i Sverige i många år. Sen spelar jag ju en del utomlands oxå…

XKORNDOLLX frågar: 17:02
Hej, vilken är din favoritfärg?
DON TOMASO svarar:
Min favoritfärg är svart

STEFOO frågar: 17:02
Hej jag har varit dj i 6 år vad tycker du är bästa med att vara dj är det roligt eller cool vad tycker du mest?
DON TOMASO svarar:
Det roligaste med att vara DJ är nog alla människor man träffar… Och att spela på ett dansgolv där folk har riktigt roligt

LUKHIWZ frågar: 17:00
Vad är det viktigaste för att bli en DJ?
DON TOMASO svarar:
Det viktigaste med att vara DJ är det många som frågar om. Jag tycker att en av de viktigaste sakerna är att man hela tiden ska stå för det man spelar. Att man gillar det. Sen handlar det om att publiken ska ha roligt. Annars går de ju hem. Så man kanske är tvungen att spela lite 'hits' ibland oxå…

LARSSONH frågar: 16:59
hej hur är det att vara dj?
DON TOMASO svarar:
Att vara DJ är ju ett jobb. Mycket av den tiden man inte spelar ute på ställen gäller det att lyssna på ny musik och kolla det man gillar…

ATOMICH frågar: 16:58
hur länge jobbar du på en vecka??
DON TOMASO svarar:
Jag jobbar tre nätter i veckan på Sturecompagniet i Sthlm. Spelar kanske tre timmar per kväll…

PUS-SYCATT frågar: 16:58
hej tomas kan du komma till göteborg snälllaaaaa adda mig på playahead pus-sycatt
DON TOMASO svarar:
Spelar i Göteborg på torsdag…

MELISSA frågar: 16:57
hur länge har du dj : at <3
DON TOMASO svarar:
Jag har DJat i typ 15 år…

NINASIMONE frågar: 16:56
Hej DonTomaso. Du är en grym DJ! Jag undrar om du har någon favvodrink? Vad tycker du jag ska beställa om jag vill va kung i baren på NRJ at the club ikväll?
DON TOMASO svarar:
Ikväll ska du beställa en SouthernComfort m Sprite…

TEDDEW frågar: 16:56
- Du är den bästa DJ:n i hela världen !!!
DON TOMASO svarar:
Tack. Det va kul å höra...

Inga kommentarer: