fredag 12 september 2008

Taco Bar

På Kungsgatan ligger det lilla krypinnet Taco Bar. Du har säkert gått förbi och undrat vad det är för ställe eller så har du helt enkelt gått in och ätit.

Maten är mexicoinspirerad och den obefintliga servicen sköts av avhoppade gymasieelever med piercings i mun och näsa som planerar nästa demonstration med Reclaim The Streets. Maten är dock godkänd - inte mer - inte mindre. 

Under dagens lunch (intogs vid 15 snåret) mötte jag inte mindre än två kollegor med samma mexisnabbmatsbehov. En dörrvärd på Riche samt Berns gamla nattklubbschef Saurabh (eller hur han nu stavar).

Till helgen äter jag inte Tacos. Jag kommer inte kunna laga någon mat hemma eftersom jag för tillfället bor i en temporär lägenhet som jag INTE trivs i. Flyttar hem igen om exakt en vecka. 

Ska bli magiskt skönt.

Inga kommentarer: