torsdag 18 september 2008

En långlång dag


Det har varit ömsom vin ömsom vatten idag. Eller kanske inte vin direkt. Men däremot vatten. Jag har nämligen spelat en av Norra Europas bästa golfbanor, Bro Hof.

Efter att jag 'tok-o-soft' tagit mig i full golfmundering med tunnelbanan till T-Centralen blev jag upphämtad av mina vänner (som hade varit på möte i stan). Mot Bro Hof - alltså. 

Vi checkar in och äter lunch på slottet. Pocherad torsk med ål, färskpotatis, höstprimörer och skirat smör. Maten på slottet tillagas av kockarna på Lux. De är inte mycket sämre än sina kollegor på Lilla Essingen.

Banan då? En av de bästa banor jag någonsin spelat på.
Hur gick det? 33 poäng med fyra streck (spelade inte slaggolf)
Vem spelade du med? Skit i det. Oviktigt.
Vädret? Kallt, men det funkade otippat bra.
Korv på nian? Nä. Våffla med sikrom, creme fraische och rödlök.

Tillbaka i stan. Snart mindre än 24 timmar till återflytten till min egen lägenhet. Då visar det sig att Fortum stängt av strömmen i den lägenhet jag blivit tilldelad av min hyresvärd. 

Det får bli utgång ikväll. Måste fixa bortamatch…

Inga kommentarer: