söndag 27 december 2009

Att vårda ett varumärke

I kväll har jag spelat skivor på Collage. De arrangerade tillsammans med mina gamla vapendragare radiostationen NRJ, Energy At The Club. Ett koncept som den, då, nya marknadschefen Anders Mannio, på MTG, lagt på is på obestämd tid sedan i mars.

Som en sen julklapp till sina lyssnare väckte dock NRJ liv i det sovande konceptet och återupplivade en av 2000-talets mest framgångsrika klubbkoncept på, trevliga, Collage i Stockholm. Annandagen kan nog sammanfattas som en relativt trög dag i Stockholm. Men, Collage, va mer eller mindre fullsatt.

Att NRJ själva inte märktes på plats är för mig obegripligt. Inte en logo. Inte en enda seriös representant. Förutom Knappen & Hakim - som sköter morgonshowen. Är det morgonshowen de vill hypa eller sin multinationella musikkanal och deras framgångar inom klubbmusik?

OM!

Jag skulle vara chef på MTG så skulle huvuden rulla. Att inte passa på att göra ett rejält avstamp som en sån här viktig kväll kan ge och sen inte ens märkas på Collage är tamejfan tjänstefel Så…

Somna om - Energy At The Club.


Eller gör saker och ting rätt.

Inte fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amatörer...

Anonym sa...

Tja Don!

Du har så sjukt rätt! Även om Knappen & Hakim gjorde ett grymt, grymt jobb så tycker jag inte att man såg mkt av NRJ.

De borde ju ha någon marknadsförare på plats som sätter upp affischer och sådant!

Gillade din spelning! Du var grym!