torsdag 11 november 2010

Ögonblicksnotering

Har precis ätit lunch med Alex på det mindre fashionabla Taco Bar på Kungsgatan. Klassikern Nacho de Luxe finns fortfarande kvar på menyn. Den har med åren blivit dyrare och betydligt mindre. Med andra ord följer den konjunkturen. Riktig skräpmat och jag lär vara hungrig om en timme igen.

På vägen hem från stan stannade jag och köpte en latte-to-go inne på Skrapan. Nu väntar nästa möte. En telefonkonferens med ett par blivande kunder. Något senare ytterligare ett möte.

Väntar på en ny nätsladd till min ena Mac som jag beställt på nätet. Den borde komma idag eller senast imorgon. Imorgon anländer även min nya vinterjacka som jag inhandlade häromdagen. Kan behövas i det här skitvädret. Och det lär ju inte bli varmare direkt.

Annars kretsar det mesta kring jobb, projektering och idéspruteri. Precs som vanligt med andra ord. Det vore riktigt skönt att ha något roligt att se fram mot, som en golfresa eller något solsemester.

Det får helt enkelt bli nästa projekt…

Inga kommentarer: