tisdag 8 juni 2010

Årets första golfrunda


Årets första golfrunda är då avklarad. En tävlingsrond på Österåkers GK (Västerledsträckningen). Vi anlände med kanonväder kvart över åtta i morse. Åt lite frukost. Slog en halv hink bollar på rangen (årets första slag). Puttade tio-femton puttar.

Mot första hålet. Jag startade på hål 15. En par 4:a. Med mitt Hcp fick jag 2 slag enligt tävlingens slopesystem. Hålade ur på 5 slag. 3 poäng.

Sen gick det sämre. Streckade tre hål i rad. För att sedan på hål 1 inkassera en ny trepoängare. Följde raskt upp med två nya streck. 6 poäng efter sju hål. Sådär va? På resten av de elva hålen spelade jag drömgolf och inkasserade 28 poäng. För en slutscore på totalt 34 poäng. Det borde räcka till topp-10. Får anses som som helt Ok efter omständigheterna.

Utan de där strecken hade jag sänkt mig och antagligen varit med om att slåss om segern i min klass. Vi får se var jag slutar. Prisutdelning och bankett är i morgon onsdag.

1 kommentar:

La vita e bella sa...

fan vilken lirare du ser ut att vara med händerna fulla på banan =)