måndag 16 april 2007

Måndag

Efter att ha spenderat hela helgen i sjuksängen är det äntligen dags att höja blicken ovanför markytan. Har kollat igenom alla mina filmer. Sett massa skit på teve. Druckit litervis med vatten. Och haft skittråkigt. Min enda kontakt med omvärlden har skett via telefonen. Det verkar ha varit en ganska trist helg i krogvärlden. Och i ärlighetens namn skiter jag faktiskt i det. Jag har haft fler roliga och tråkiga krogkvällar under min levnadstid än en normal svennefamilj har semsterdagar under fyrtio år.

Idag ska jag prata på Berghs. Café Opera anlitar skolan för ett projekt. Vi hoppas givetvis på ett långt och spännande samarbete. Och det hela känns riktigt fräscht. I stort sett känns alla kontakter jag skapat med universiteten i Stockholm riktigt bra.

Jag har skrivit mina sista rader i bloggen på sthlmsfinest idag. En sajt som började som en bra idé och konkurrent till Stureplansgruppens Stureplan.se. Men sidan har tappat i kvalité. Eller förresten den har aldrig haft någon kvalité.

Efter att ha anställt en chefredaktör utan journalistisk bakgrund (hur i helvete tänkte man???) så har det inte framkommit något intressant att läsa. Lite kändisskvaller. Lite mingelbilder. Den enda personen som bär upp trovärdigheten är Fredrika. Som arrangör på Café Opera är jag tvungen att marknadsföra mina event och kvällar på finest. Något jag helst hade sluppit.

Det verkar dessutom ha bildats en liten 'finestelit'. Ett tjugotal personer som bloggar, umgås och skriver lite om varandra. Kul att de har hittat varandra. Men 90% av alla bloggar på finest är numera bara ryggdunkar och vem som sagt vad på fyllan om vem. Vem som har spårat till höger och vänster. De e säkert jättekul. Men fullständigt ointressant att läsa.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Nu ska jag börja läsa din blogg igen! Bra att du vaknat ur dvalan...

Anonym sa...

Fan vad skönt att se dig skriva igen med känsla och glöd...

Maze sa...

Håller med fullständigt!
Håll flaggan högt och puttern med två händer...
Synes, Mats

Anonym sa...

Bra val. Du är rätt så smart ändå.

Anonym sa...

Faan vilken klockren beskrivning, haha!
Orkar inte heller läsa dessa bloggare som skriver om varandra och verkar tro dom uppnått någon form av status då dom trängs framför fotolinsen. Fotograferna som fotar sig själva för en förhoppning att bli d-kändis så jä... pinsamt!