söndag 30 augusti 2009

Helgen i backspegeln

Helgen är inte riktigt slut än - men snart. Först ska jag äta en god middag här hemma med en polare jag inte träffat på länge och sen ska vi först till thaibåtens avslutning där Sällberg spelar och sen vidare och lyssna på Axwell på F12.

På fredagen besökte jag först Berns och kollade in SMC. Ingen publikmässig succé direkt - men det kanske kom mer folk senare. Dock tycker jag att årets SMC bokningar är otroligt konstiga. Hur tänker man egentligen när evenemangen innehåller de svårare DJs jag känner till i det här landet. Ska man vara creddig och svår i en bransch som nästan vill vara tvärtom idag? Jag tror inte att det är rätt väg att gå. Hörde att det kom ca 150 pers till Malmen i fredags. Det låter nästan som om det var mindre folk där än en normal lönefredag. Skit samma. Who am I to judge?

Efter Bernsbesöket spelade jag på Royal Garden. En riktigt rolig spelning. Mycket folk och bra flow... Jag gillar Mattias och Klabbes satsning på kvalitetshouse på Royal Garden. Det kommer funka alldeles utmärkt i höst och snart kommer även gästerna som gillar att gå ut och höra bra musik och inte bara hits att förstå det - ännu bättre.

På lördagen hände det inte mycket. Måste dock ge lite credd till mina vänner som ringde och drog i mig från alla håll. Jag hoppade femkamp på Grönan, fördrinks- och utgångsplaner. Fick SMS och samtal men duckade det mesta.

Idag har jag gjort klar min septembermix. Släpper den på onsdag kväll. Behöver fortfarande pilla lite mer med den.

Inga kommentarer: