måndag 31 augusti 2009

Skit dyrt


På bilden ser du två termostater. Den ena ställer temperaturen på min vattenvärme i golvet. Den andra (till höger) är en elektronisk variant som man kan skruva upp så man nästa skållar fötterna när man sitter på muggen. I två års tid har jag föredragit att ha jävligt varmt på badrumsgolvet. Dels för att det är skönt men också för att det inte är skönt när det e för kallt.

När jag i somras åkte på tre veckors semester stängde jag av all el hemma (utom kyl & frys). Min elräkning sjönk då med 600 spänn. Nu har jag varit hemma i en månad och slagit på all el igen, men inte badrumsgolvet. Då visar det sig att mitt varma golv har kostat mig 350 spänn i månaden. Det blir 4.200 kronor om året. Och jag har bott här i två och ett halvt år och har alltså värmt fötterna för 10.000 kronor.

Snacka om att det har varit dyrt att sitta på muggen och trivas...

Inga kommentarer: