tisdag 2 mars 2010

Inget vipkort 2010

Efter att har arbetat till och från under en tio-årsperiod på Café Opera så har jag nu blivit borttagen ur deras vipkortsregister. Det kanske inte gör så jättemycket, då jag inte brukar ha några som helst problem att komma in på Café Opera. Men man kan ju inte låta bli att undra varför jag fallit bort.

Är det för att man slutat att uppskatta det jobb jag tidigare gjort? Eller kanske att man helt enkelt inte vill ha mig som gäst i framtiden? Eller just för den skull att jag kanske inte behöver något kort, vilket låter ganska otroligt. Eller så är min post försenad och jag tjurar helt i onödan, inte heller speciellt troligt då all annan post kommer i tid…

Att dela ut vipkorten på Café Opera har oftast alltid föregått med riktigt bra kampanjer. Dels för att skapa media och hype kring nattklubben. Att man i år driver med Hässleholm i årets kampanj förstår jag inte riktigt. Okej att Hässleholm är en liten skånsk kommun som inte verkar vara speciellt glamorös. Men att bespotta deras liv med att framhäva Café Opera är nog inte rätt taktik. Alltid retar det ju någon och skapar lite rubriker, men att använda andra för att framhäva sig själv har aldrig varit okej, även om det är på mer eller mindre vaga grunder. Att min vän Jonas missade några geografilektioner är dock lite roligare och säkert upprört en och annan Halmstadsbo i artikeln på Dagens Media. Och den som slår huvudet på spiken hårdast och är nog i alla fall Mårten Andersson, som sågar klubben vid fotknölarna.

Det vill nog inte jag göra.

Jag är mest besviken för att de tagit bort mitt namn och att de tio år jag ägnat delar av mitt liv åt nu inte alls tycks betyda någonting - för dom.

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Hej Dennis,
Jag arbetar som chefredaktör på en nystartat sajt som heter Resa I Sverige (Premiär inom tre veckor).

Detta kommer att bli en komplett guide över vårt lands fantastiska mat- nöjes- och turistattraktioner. Men det unika med oss, om du jämför med andra typer av reseguider, är att en stor del av sajter utgörs av bloggare. På detta sätt blir sidan ”levande” och du som besökare kan ha en ”relation” till det som skrivs genom att kommentera bloggar och sedan få offentliga svar.

Skulle DU vara intresserad av att bli en av våra bloggare, där du tar dig an temat ”resor” och allt som kan ha med detta att göra? Shoppingrundor, restaurangbesök, konstutsällningar, bussresor... Skriv om dina tankar och åsikter, recensera dessa upplevelser! Skriv om saker som kan tänkas vara relevant för turister i Sverige!

En stor del av vår verksamhet är att vi värnar om miljön och kommer att samarbeta med olika miljöorganisationer, vilka annonsintäkterna från din blogg kommer att gå till. Detta handlar alltså om välgörenhet för din del.

Verkar detta intressant? Återkoppla till mig på nathalie@resaisverige.se för vidare information.
MVH Nathalie

Don Tomaso sa...

Hej Nathalie!

Jag heter Thomas.