fredag 23 juli 2010

Bara början

Det har varit ett par sköna dagar i Grekland så här inledningsvis. Det blåser en del. Och jag har tagit det relativt lugnt. Detta inlägg kommer ganska sent på natten och vi har varit ute och tagit ett par drinkar.

Dagen har spenderats på en liten mopedsafari runt Paros. Vi var totalt sju mopeder med 2 personer på varje sadel som besökte ett par ställen på ön. Vi hamnade till slut vid en restaurang, bara ett par meter från de brusande vågorna, där vi beställde in ett trettiotal smårätter.

Igår var det ankomstdag till Antiparos. Via Paros tog jag på morgonen en speedboat från Santorini, där jag spenderat min första natt. Kunde inte riktigt aklimatisera mig första natten. Tankarna for runt i huvudet som ett pariserhjul. Till slut lyckade jag somna, alldeles innan jag skulle gå upp.

Det som kanske varit det mest otippade är att jag börjat skissa på min bok. Inledningen och 'plotten' är klar. 21 A4 sidor i elva punkters Century Schoolbook, i MS Word, på 7 timmar är kanske inte betyg på hur bra boken kommer att bli. Men en jävla bra värdemätare på att orden flyger ut på tangentbordet. Sen kan man rensa ut och kolla läget. Har dessutom bokat in en rättskipare som ska få läsa mina alster i morgon för att helt enkelt se om jag är helt av banan eller halv-på.

Ingenting från boken kommer tyvärr publiceras i denna blogg förrän den är klar. Så får det bli. Nu ska jag sova.

Natti!

3 kommentarer:

Fröken Frappino sa...

Hur står det till? Hamnade du på sjukan på semestern?

Oscar sa...

Kommer du inte ens berätta vad den kommer handla om?

Oscar sa...

Kommer du inte ens berätta vad den kommer handla om?