tisdag 27 juli 2010

Utan dator…

Då är jag datorlös. Tills vidare.

Servitören på min frukostrestaurang tillika det lokala internetcafét spillde ofrivlligt ut en Coca -Cola i datorn. Det mesta hamnade i mitt externa tangentbord. Men efter ett par minuter stängdes allt ner. Nu får den vila på högkant till allt har torkat. Sen kanske den fungerar igen.

En vecka kvar tills jag åker hem. Det känns som jag varit här i tre veckor redan. Det har ju liksom hänt en hel del.

Sprang på den lokala läkaren idag, som var en av de första att ta hand om mig, här på den lokala sjukstugan på Antiparos. Han ansåg inte att jag haft tur. Utan snarare en helt obeskrivlig tur att jag överlevde. Att jag såg det vita ljuset är det få som gjort, menade han på.

Jag hade helst sluppit det också…

Inga kommentarer: