tisdag 19 februari 2008

10 låtar och analyser

Eric Prydz - Sthlm
Erics klassiska mix på Pugh Rogefeldts Stockholm. Den finns på YouTube. Inspelad från Grodan. Av Eric själv. Jag har dock originalet. Skickat av Eric själv.

Laidback Luke - Break Down The House (Tocadisco)
Det är mycket Laidback Luke nu. Men allt han gör för tillfället är så jävla bra. Remixen av Tocadisco på den här låten knäcker.

Sebastian Ingrosso ft Laidback Luke - Chaa Chaa
Kanske bäst just nu. Ett eget sound. En egen hook. Jag älskar den här låten. Sparar den till sent på natten. Den e ganska hård.

Sandy Rivera & Haze - Freak (Bart B More Secured Dub)
Det låter som om en irriterad insekt tagit över högtalarsystemet. Det svänger som bara den och även här får man nog lägga låten på den senare delen av natten.

Robin S vs Angello & Laidback Luke - Show Me Love vs Be
Får du inte dansgolvet att hoppa av den här låten spelar du på fel ställe.

Azzido Da Bass - Dooms Night (Timo Maas Remix)
Det har ju kommit ett gäng remixer på den här gamla klubbstänkaren. Jag vidhåller att originalet är överlägset. Dessutom har jag inte hört någon annan spela originalet ute på mycket länge. Med andra ord. Helt rätt att spela nu.

Armand Van Helden - You Dont Know Me (Fat Choons Remix)
Vill du boka Armand Van Helden till en klubbspelning får du punga ut med 32000 dollar. Det har jag svårt att få in i budgetarbetet. Köp den här låten i stället, den är inte ny men inte heller gammal. Och låtsas som att det är Armand som spelar.

Tom De Neef & Laidback Luke - Humanoids (Arno Cost & Norman Doray remix)
Luke är kung. Inget snack. Allt han gjort den senaste tiden är snäppet bättre än allt annat. Nästa onsdag på Sturecompagniet och Energy At The Club får du definitivt höra den. Det har han sagt till mig…

Jerry Ropero - Bangladesh (Vocal Mix)
Håller mig till originalet även fast det finns ett femtal bra remixer. Det här är vad Alex skulle kalla en DonTomaso-låt. Det räcker för mig…

NWA - Fuck Tha Police
Alltid aktuell. En av världens genom tiderna viktigaste låtar.
Fuck tha police
Comin straight from the underground
Young nigga got it bad cuz I'm brown
And not the other color so police think
They have the authority to kill a minority

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt bra lista. Men du borde tagit med John Dahlbäcks Easy love.

Anonym sa...

Hur kan jag hitta den "Sthlm" ? Finns inte på youtube...