söndag 24 februari 2008

TV Söndag

Sitter och kollar på ZTV. De har under några veckor repriserat gamla program från nittiotalet. Riktigt roligt att kolla på. I natt sänds Oscarsgalan på Kanal 9. Den ska jag kolla på. Jag ger er här mina tips inför utdelningen.

Bästa film:
Atonement
Juno
Michael Clayton
No Country For Old Men
There Will Be Blood

Vinnare: There Will Be Blood


Bästa manliga huvudroll:
Tommy Lee Jones - In The Valley Of Elah
Johnny Depp - Sweeney Todd
George Clooney - Michael Clayton
Viggo Mortensen - Eastern Promises
Daniel Day-Lewis - There Will Be Blood

Vinnare: George Clooney


Bästa kvinnliga huvudroll:
Cate Blanchett - Elizabeth - The Golden Age
Julie Christie - Away From Her
Marion Cotillard - La Môme
Laura Linney - The Savages
Ellen Page - Juno

Vinnare: Julie Christie


Bästa manliga biroll:
Casey Affleck - Assassination Of Jesse James
Javier Bardem - No Country For Old Men
Philip Seymour Hoffman - Charlie Wilson's War
Hal Holbrook - Into The Wild
Tom Wilkinson - Michael Clayton

Vinnare: Javier Bardem


Bästa kvinnliga biroll:
Cate Blanchett - I'm Not There
Ruby Dee - American Gangster
Saoirse Ronan - Atonement
Amy Ryan - Gone Baby Gone
Tilda Swinton - Michael Clayton

Vinnare: Ruby Dee

Imorgon får vi se hur fel eller rätt jag hade.

2 kommentarer:

Hans Shimoda sa...

Ojdå, inga pengar tillbaka på insatsen...

Hör av mej lite senare.

Don Tomaso sa...

Ett rätt.

Riktigt dåligt av mig…