måndag 11 februari 2008

I Love Europe

Jag har lyssnat igenom texten till Christer Sjögrens monsterhit 'I Love Europe'. Och jag fattar absolut ingenting. Ska det finnas någon form av sammanhållning i Europa som jag helt har missat. Som om vi alla bodde i ett enda stort land. Vinner den här låten den svenska melodifestivalen flyttar jag till Afrika. Eller någon annan kontinent med samma fina sammanhållning.

Förutom att kollat in melodifestivalen har jag (nästan traditionsenligt) haft två middagar här hemma i helgen. I torsdags kom brorsorna, Alex och Stefan (min riktiga bror) och Uffe Von Roth över på en middag bestående av Kyckling med ris och currysås. Till det serverades lite ugnsbakade grönsaker. På lördagen kom Stefan Phatzoo över på en panerad (färsk) torsk med dillkokt potatis och en magisk liten sås som jag köpte av fiskhandlaren på Götgatan.

Har spelat skivor och jobbat både fredag och lördag. Och det va jävligt roligt. Mycket folk. Och ett sanslöst drag. I lördags gjorde jag ett försök att hitta ett par nya skor. Åkte ner på stan med Alex. Kom hem med en ny skivväska. Och ett paket kondomer.

En uppmaning till Kristian Mirsch. 'Radera inte dina blogginlägg'. Men jag antar att du fått bastning uppifrån. Jag kan bara hålla med om att kvaliteten på Sthlmsfinest sjunkit till renarama skämtnivån. Nu har jag aldrig stuckit under stolen om vad jag tycker om sajten. Men idag framstår den som ett enda stort rop på hjälp.

Och hjälpen tar man in från ett 50-tal bloggare som sitter hemma framför sina datorer och läser varandras bloggar. Det här är ju inte direkt nytt. Att det finns en krets som alla älskar Olle Fritz, skriver om sina små möten med varandra och läser sina egna bloggar oftare än någon annan. Av alla dessa bloggar håller i stort sett bara tre klassen. Enligt mig. Fredrika, Erwik och ibland blixtrar Ellen till. Resten är bortkastad tid.

Vad jag tycker i detta ärende är givetvis ganska ointressant. Men Kristian varför radera ditt inlägg? Togs det bort för att du inte fick kritisera Finest på deras egen sida?

Antagligen.

Inga kommentarer: