tisdag 1 april 2008

Fiskspåret avslutat


Proppmätt är jag nu på väg att lägga mig att läsa lite. Otroligt trevlig middag. Champagne (Francois Mathieu 1996) till förrätten och ett mycket gott vitt vin (Domäne Wachau 2001) till varmrätten.

Kaloriintaget överskred däremot gränsen för vad en GI middag skulle få godkänt för… Men det va fan så gott. Min smörsås kan vara bland de godaste såser jag någonsin gjort (konjakssåsen inkluderad). Men den får bara göras en gång in månaden. Så illa är den…

Whatever. Jag äter fan en god fisk med en god sås än en god fisk med en mindre god sås.

Enkel matematik…



Idag anlände årets bagbricka till golfbagen med posten. AIK Golf. Fick dessutom ett mess från Bojan som meddelade att han antagligen spelar mot Elfsborg. Ett annat meddelande visade en iskall öl i förgrunden och i bakgrunden en slalompist och blå himmel. Min kära granne plogar sig sakta ner för backarna i Funäsdalen...

Den jäveln!

1 kommentar:

Anonym sa...

Golfbagbricka? OK, hade den varit fotbollsrosa hade den varit OK, men... svart & gul..? ;-) Jobbar du imorgon? Annars lär undertecknad hänga på Cafét tillsammans med Stene och Joey / Robban (Bäckman)