måndag 21 april 2008

När öronen trillar av


Som sagt va. Mycket ska man få höra. Innan öronen trillar av. Samma sak gällde för publiken som inte va beredd på en DJ tävling på Café Opera denna kväll.

Eftersom jag va i stort sett den enda representanten från Sturecompagniet (som jag tävlade för) på plats denna kväll är det egentligen inget annat en ett magiskt performance som fick mig, och det företaget jag arbetar för och representerar, att gå vidare i tävlingen. För enligt SMSomröstningen publiken fick genomföra så kom vi (jag) på sista plats (överlägset).

Det känns dock skönt att höra att Stonebridge (som satt i juryn) inte ville vara med något mer i juryarbetet om inte vi (jag) gick vidare. Arrangörerna borde dock arbeta lite hårdare på att få dit lite skönare folk. Kvällen har ju definitivt potential. Eller nåt…

Eller…

När Sebbe Ingrosso firar sin födelsedag kommer halva världens bästa DJs till Stockholm och gratulerar (förstås). Dirty South, Axwell, Angello mm. Men in på Café Opera är de inte välkomna. En kille i sällskapet hade varit lite dum mot någon (på Caféet) och den personen hade blivit lite ledsen. Stackarn. Inte lätt att vara utsatt...

Då gick alla vidare till Berns. Pinsamt för festarrangören...

Men samtidigt lite halvkul.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag rösta då på dig!