lördag 12 april 2008

Tidsångest i Småland


Utsikt från mitt hotellrum.

En lördag i Ljungby. Vad gör man egentligen? Hur får man tiden att gå?

Vaknade. Låg och kollade lite på teve. Hade missat hotellfrukosten med ett par timmar. Som vanligt. Gick upp. Gick till Apoteket och köpte en karta Alvedon och en ansiktskräm. Fortsatte till den lokala tobakshandlaren. Köpte Aftonbladet. Gick runt hörnet till Pizzeria Torino. Calzone och två burkar Cola. Gick runt lite på stan. Det tog två minuter. Sen va jag tillbaks vid samma punkt som jag startade. Gick till lokalen jag ska spela på ikväll. Stort ställe.

Upp på hotellrummet. Kollade på en för mig betydelselös fotbollsmatch på TV4. Somnade.

Nu ska jag duscha, käka lite och göra mig iordning inför kvällen. Hoppas det blir kul. Eller i alla fall lika roligt som igår.

Kuriosa. Fick skriva tre autografer igår. Första önskelåten va 'It's My Life' med Bon Jovi.

Inga kommentarer: