söndag 27 april 2008

Läsvärt - äntligen

Efter ett litet tag så saknar man verkligen att skriva i bloggen. Speciellt då typ 25 pers kommer fram varje kväll och säger att jag måste skriva oftare.

Så här lite halvpackad kan det då vara på sin plats att upplysa dig som läsare om tio mycket viktiga punkter som du bör ta i beaktning under våren. De skrivs givet vis utan inbördes rangordning (men den första är givetvis viktigast och den sista minst viktig för mig).

1 Magnumbaren på Sturecompagniet
Vill du höra Rhianna, Westlife och Bruce Springsteen när du går ut? Håll dig undan.

2 Energy At The Club
Veckan som gick hade vi besök av Richard Grey från Frankrike. Numera stationerad på Pacha Ibiza. Där bor han i en 600 kvadratmeter stor villa med pool och stripstång. När jag nämnde att vi bokat Justice till Energy At The Club i Maj ändrade han attityd. Nästan som om han gått från Djurgåden till AIK.

3 Jonas Ghauri
Flaggan i topp. Det är svårt att bli trevligare än denna man (eller kille, han har trots allt knappt fyllt 30).

4. The Attic
Micke & Erik kommer snart att erövra resten av Europa. Östsidan är redan klar.

5. Artilleri 2
Skandinaviens absolut bästa klädbutik. Den ligger på Artillerigatan 2. Om du inte kunde lista ut det själv.

6. Stinas Vitlökskyckling
Sjukt underskattad produkt i det frysta sortimentet i din lokala mataffär.

7. Alf Tumble
Att vara somelier ställer inga höga krav på musikkunskap och känsla. Men en grym DJ bör dock veta vad han dricker - och Alf han spottar inte I glaset.

8. Mikael Weeremets
Göteborgs bästa DJ. Alla kategorier. Utom när jag besöker västkustens huvudstad.

9. Arlandastads Golfrestaurang
Vissa åker frivilligt för att spela Arlandastads Nya Golfbana. Då sitter jag hellre tre och halvtimme hos Micke Trygg i hans golfrestaurang och tjötar.

10. Alex Lewerentz
Ingen lista utan min brorsa

11. Stefan Svanström
Just ja. Ingen lista utan min brorsa.

12. Tom Flumé
Kanske Stockholm skönaste bartender. I sommar står han på Lisa På Torget. Fråga efter Hells Lobbys Citronshots på Lisa.


Att bara hylla har aldrig varit min grej. Snarare tvärtom. Därför listar jag tre oviktiga saker du kan skippa.

1. 1000apor
Otroligt överskattad sajt. Det förvånar mig att innehållet håller så låg klass som det faktiskt gör.

2. Sebastian Rajalakso (eller Rajrajsko eller nåt)
Om fem år kommer ingen ihåg vad du heter. Om du inte blir Bosman fall. Då kommer vi komma ihåg honom som just Bosman.

3. Eurovision Songcontest
I samma sekund som du bestämmer dig för att titta på finalen i Europas onödigaste musiktävling har du skjutit ut dig ur min bekantskapskrets. Om du dock fortfarande är tveksam till att titta så kom ihåg att det finns inga vinnare Utan bara typ Jonny Logan, Lordi och massa annat skit.

Inga kommentarer: