söndag 12 juli 2009

Framme i Grekland

Min A- tangent funkar inte. Alltsa A som Aland eller Akerspöke... Bara sa att du vet.


Resan till Grekland har gatt bra. Flyget lyfte 06.20 i morse. Jag trodde att jag var ute i god tid och akte hemifran vid fem-tiden. Nu fick jag aka med en taxichaufför som va sa trött och langsam att han borde jobbat för SL. Kom fram till Arlanda kvart i sex. Och värsta langa kön till incheckningen. Väskan fick jag lämna in vid specialbagaget. Jag hann dock med och va lite orolig att väskan skulle bli kvar i Stockholm.


Mellanlandade i Köpenhamn. Hade väl en dryg halvtimme pa mig att äta lite frukost pa flygplatsen - men det var alldeles för mycket folk. Köpte en macka och gick ombord pa nästa flyg. Där somnade jag nästan omgaende och vaknade lagom till landning vi 12-tiden i Athen. Orolig för väskan ställde jag mig vid bandet och väntade. Och min väska kom ut först av alla. Skönt. Har ju alla skivor med mig och hade de försvunnit hade livet blivit ett snäpp trakigare.


Köpte biljett och hoppade pa en buss till Piraeus. Väldigt enkelt. 3.20€. Som en Arlandabuss fast obekvämare. En timme senare är man i hamnen. Skulle tippa att halva planets passagerare satt pa hamnrestaurangen och väntade pa nästa bat.


Biljettkontoret meddelade dock att alla biljetter till dagens batar var 'Full'. Maste ta baten som gar kl 21.00. Framme pa Antiparos vid 01.30.


Lang resdag. Har sovit lite mot väskan och druckit lite Frappe, ätit en greksallad och druckit 4 liter vatten. Det är nog 35 grader här. I morgon blir det beachen…

Inga kommentarer: