onsdag 14 april 2010

Dagens promenad


Tog en riktig långpromenad genom ett soligt Stockholm på seneftermiddagen idag. Mötte upp Alex på Mocco. Men gick vidare till Sturegallerian och tog en fika i stället. Snackade lite skit. Sen gick vi vidare Kungsgatan mot Hötorget. In på PUB en sväng. Sedan folkliga Drottninggatan. Där slikldes vi åt. Och jag fortsatte Drottninggatan ner till Riksdagshuset. Följde Västerlånggatan i Gamla Stan till Slussen. Götgatsbacken upp förbi Medborgarplatsen.

Stannade vid en av Stockholms bästa Sushi-take-aways vid tunnelbaneuppgången på Medborgarplatsen vid Göta Källare. Köpte med mig lite Spicy Tuna Rolls och en blandad 9-pack.

Fortsatte Götgatan fram till Blekingegatan. Svängde runt hörnet vid Helgalunden och sen ytterligare runt hörnet och sen va jag hemma. Tog väl en timme lite drygt. Gick ganska långsamt och kontemplerade över tillvaron. Enligt Gula Sidornas vägbeskrivning är det 5,9 kilometer. Men jag tror den här vägen e aningen kortare. Med typ 500 meter.

Det här ska jag göra oftare. Om vädret är så här bra…

Inga kommentarer: