torsdag 29 april 2010

Mourinho del 2

Då var väl den moraliska finalen i Champions League avgjord? Att det blev Inter som får möta Bayern München förvånar mig inte ett dugg. Jag håller Mourinho's taktiska sinne som det överlägset bästa i hela fotbollsvärlden. Nu har han slagit ut både Chelsea och Barcelona. Det är stort.

Vi fick se bortdömda mål, trasiga tröjor, psykningar vid sidlinjen, en felaktig utvisning. Men det verkade som att ingenting kunde rubba Inters framfart igår, även om de stundtals va helt utspelade, precis som i hemmamatchen.

Alla skriverier om att Zlatan inte kan vinna Champions League ar bara tråkiga att läsa. Man vinner inte CL själv. Och alla kan hålla med om att haft en ganska medioker säsong. Men det tar tid att anpassa sitt spel. Nu tror jag att Barca håller undan och vinner ligan och att man kommer vara en riktig utmanare till CL titeln nästa år och nästa och nästa…

Finalen kommer bli rolig att se. Och jag tycker att Bayern München verkar ha ett bättre lag på pappret, precis som Barcelona hade mot Inter. Men med Mourinho vid sidlinjen kan allt hända.

Mitt tips blir dock 3-1 till Bayern München. Och då tippar jag verkligen inte med hjärtat.

Inga kommentarer: