måndag 19 april 2010

Krogkommissionen

Nej, inte den Krogkommissionen. Inte den militant polisskötta avdelningen som håller ordning i stockholmsnatten som förbjuder folk att hoppa i sofforna av glädje, utan den militanta krogtestpatrullen i DN På Stan, som har ensamrätt på att ge krogar bra eller sämre betyg och ibland underkänt. Så att det känns kanske ska tilläggas. En bra recension här kan faktiskt få en halv branch att flytta sina blickar till nya områden...

Denna vecka kan man läsa recensionen av En gul och en ful på Söder i Stockholm. Kinamat är ett kärt område för mig. Jag skulle till och med sträcka mig till att det är topptre av mina favoritkök. Jag har varit på väg dit många gånger men aldrig kommit iväg. Och den här recensionen gjorde mig inte snabbare i tanken att ta mig dit.

Summasummarum är dock att varje gång man läser deras spalter (om än på nätet) så slås jag varje gång hur duktig man är på att utveckla det som är dåligt. Det som är bra snuddas bara med ett omnämnande och ett påhittigt adjektiv.

Mina favoritkineser (el asiatiska) är fortfarande (utan inbördes ordning):
Ho's
Hong Kong
Ljunggrens

Och i veckan ska jag käka på Berns Asiatiska. Den kanske blir en bubblare.

Inga kommentarer: