tisdag 1 maj 2007

Premiär

Då va årets premiär på golfbanan avklarad. Inte ett enda slag sedan i september förra året. Ingen range. Inga puttar. Ingen Viasat Golf. Ingen EA Sports Tiger Woods.

Slog ut kl 12.34 på Salems GK, en trevlig bana ett par mil söder om stan. Jag, Micke Trygg, Bleckan och Marlboro Lasse. Lägsta HCP 20.5. Högsta 22.1. Ganska jämt med andra ord. Vi spelade för skojs skull bästboll/sämstboll. Insatsen. Första nio - kiosken. Sista nio - en hunka var. Vi spelade hem kiosken ganska enkelt. Hade 13 pinnar de första nio - som nog är en aning svårare. 10 de sista nio torskade vi - helt otippat. Jag hade 23 poäng totalt. De e jag nöjd med. Har som sagt va inte sett ett grässtrå på drygt ett halvår.

Tokdäckade i soffan efteråt. Kl 22.30 begav jag mig till 54:an på Götgatan. Skulle var nån skön housefest som jag blivit inbokad på. Kände knappt igen ett enda ansikte. Några söta tjejer. Resten relativt okända. Önskemålen kom från höger och vänster. Carola, Red Hot Chili Peppers och även några stänkare. Så vissa va med på noterna. Summasummarum. Ganska kul. Hade varit roligare med lite fler polare. Och bättre ljud.

Nu ska jag tokduna… Gonatt

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är orolig för dig!
Du har blivit Söderfierad!