söndag 8 november 2009

Samma lika. Men bättre...


Söndag morgon 05.17. Ungefär samma tidpunkt som gårdagens bittra och fullkomligt besvikna blogginlägg. Men idag…

… har jag upplevt en totalkväll. Det som va så otroligt långt borta igår, har ikväll faktiskt berört mig - lite. Det gör mig glad. Än är inte hoppet förlorat. Den dåliga starten på gårdagskvällen som satte sin prägel på resten av mina intryck fick idag en ny infallsvinkel. Det räcker egentligen med ett ord.

Berns.

John 'Zoo Brazil' Andersson levererade det svettigaste setet som ett dansgolv sett i Stockholm på flera månader. Magiskt bra. Och alla var bara där för att ha roligt. Dansa. Lyssna. Vara intresserade. Ha roligt.

De va liksom inte där för att visa upp sig. Dricka gratis champagne. Spöka ut sig i kläder de aldrig annars skulle lämna hemmet för. Önska sina favoritlåtar. Eller bara bete sig illa. De var där för att John spelade. Och att Berns arrangerade sin vanliga kvalitet…

En sån här kväll sätter sina spår. Till och med jag va trevlig och glad.

Då är det bra. Lita på mig…

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vad heter låten som börjar 13min in i den senaste mixen du lagt ut på bloggen? Tacksam för svar!

Don Tomaso sa...

Hot Chip - Ready For The Floor (Soulwax Dub)

Anonym sa...

Nej det stämmer inte. Det är inte samma låt. 13 min in i din nov mix? Den är grymt bra! Har du lust att kolla igen? tack

Don Tomaso sa...

Kollade fel mix. Den du letar efter är fantastiska Tommy Trash - Stay Close (Albin Myers Remix)

Anonym sa...

Kommer den remixen att släppas el? Hur får man tag på den?

Don Tomaso sa...

Kolla efter Albin Myers på Beatport…