måndag 23 november 2009

Snart säljer vi Julbord

Det är bara att gratulera våra medtävlare till framgången. Alex och jag placerade oss faktiskt inte ens på pallen, utan hamnade följdaktligen fyra eller femma i kvällens semifinal.

Jag skulle dock inte gjort någonting annorlunda i vårt set. Vårt framträdande kändes helt enkelt grymt bra. Men vi gick alltså inte vidare. Att Berns däremot gick vidare (med 40 pers på scenen) va aldrig otippat. Att Laroy knep andraplatsen känns dock lite mer som en outsider (då vi som verkligen lyssnade fick uppleva ett ganska ogenomtänkt set). Village knep den betydelselösa bronsplatsen med ett hiphopset som innehöll allt från Jay-Z till Im Gonna Live Forever från teveserien Fame.

Jag vill dock rikta ett stort tack till all de vänner som kom för att heja på oss. Ni var många. Och ni vet vilka ni är. En del hade rest ända från Eskilstuna. Jag bugar och slår pannan blodig i marken. Att då mina vänner som jag umgås med dagligen eller på en mer eller mindre regelbunden basis inte kom skiter jag egentligen i… Vår relation har ändrats genom åren och när man skickar mail eller SMS och inte får svar så vet man att man glidit ifrån varandra, nästan tillräckligt för att inte ens kalla de nära och kära längre.

Café Opera DJ Challenge är verkligen en utmärkt tävling för krogarna som deltar och ett alldeles fantastiskt event som antagligen kommer leva flera år framåt. Att som krog samla sin personal och stammisar kring denna typ av arrangemang, är ett genialt tilltag.

Men.

Att till exempel stackars Alle som fick avbryta sitt set på grund av elfel inte heller va topptre, talar mer för att att man sköter denna kväll med en slicad backhand - jag menar...

Först och främst så vill jag skicka ett stort tack till Karl OP som arrangerat detta åt Café Opera på bästa sätt. Att locka krogpersonal med evenemang på söndagar till Cafét borde till och med få dina chefer att vara där och visa sina ansikten, då gästerna oftast iakttar om detta är något som Caféet går All-in på. För på något sätt känns det då som att söndgassatsningen är riktigt viktig för företaget. Men jag antar att Abbe och de övriga i ledningsgruppen kommer till finalen.

Jag hoppas Berns vinner den. Eftersom de är den enda nattklubben i Stockholm som verkligen går sin egen väg.

En viskande röst i bakgrunden säger mig, att söndagarna efter DJ-tävlingarnas slut, finns det bara en tanke från Café Opera. Nämligen…

Att sälja Julbord!

Inga kommentarer: