söndag 28 februari 2010

Kent på Annexet



Precis kommit hem från Kent i Annexet. En löjligt bra konsert. Med ett mycket bra ljud och ljus ska tilläggas. Det är första gången jag ser dom live och det som förvånar är hur många riktigt bra låtar som de gjort. Man saknar ett helt tjog låtar samtidigt som de levererar sina stor hits. Bäst under kvällen är avslutningen innan extranumret med KrossaAllt/DomAndra som sitter ihop i en stor explosion. Övriga favoriter under kvällen va Socker, Sjukhus och givetvis avslutningen med Mannen I Den Vita Hatten. Även skönt att höra hur de får upp drivet i de nya låtarna från Röd. Men som vanligt på i stort sett alla konserter så är det alltid de gamla låtarna som fungerar bäst.

Det blir till att åka till Gävle på onsdag. Och bor du i Stockholm kan jag bara rekommendera dig att åka dit.…

1 kommentar:

alicia sa...

Jag har sett kent ett x antal gånger, och jag måste nog säga att den konserten i fredags var den sämsta hittils. Den var bra, men inte sådär magisk som de brukar vara. Kanske har det att göra med att jag enbart varit på utomhuskonserter (förutom turnè 19 då det var i tält). Jag hoppas att långholsparken och storsjöyran i sommar blir sådär saliga som de brukar vara :)