torsdag 25 februari 2010

OS by DT: Del 5


OS-hockeyn är slut, för svensk del. Vi har precis förlorat kvarten mot Slovakien. Henke släppte 4 puckar på 13 skott. Underkänd i statistiken. Att vi inte lyckas bättre, är ett tecken på att vi helt enkelt inte är bättre, just nu. Inget mer att orda om, men trist är det i alla fall.

Damkronorna är dock fortfarande kvar i turneringen och spelar bronsmatch mot Finland. Om vi vinner eller inte rör mig inte i ryggen. Bronset i damhockeyn kan man ge alla lag som inte spelar i finalen. Så dåliga är de andra lagen jämfört med finalisterna. Det här har givetvis uppmärksammats av SvTs expertkommentator Niklas Wikegård, som i ett uttalande säger:
– Det är ibland jobbigt att vara ärlig. Jag kan inte säga att något är bra när det är dåligt. Faktum är att Sverige har tagit ett steg tillbaka och inte framåt. Efter Turin 2006 fick jag för mig att svenskorna gjort framsteg, men det är tvärtom. På ett sätt känner jag mig besviken och lurad.

Nu anmäler en av mammorna till en av spelarna Niklas för dåliga expertutlåtanden. Helt osannolikt. Inse faktum att din dotters lag inte är bättre. Och då får man ta den kritik som sägs. Det va inte experterna som målade upp bilden av att vi ska kunna slå Kanada eller USA.

Läs artikeln här.

Inga kommentarer: