tisdag 18 mars 2008

Innelistan V12

1 (ny) Viktor Barth-Kron
Den bästa bloggen just nu skrivs av den alltid lika sympatiska Viktor. Jag ser givetvis fram mot hans 3 års fest och listan med de 100 mest inflytelserika personerna kring Stureplan. Där sållas antagligen agnarna från vetet.

2 (4) Albin Myers
Att han tidigare har gjort en av årets remixer på The Attics remake av Flash In The Night som ännu inte släppts är ingen nyhet. Men hans nya låt Ultrabeat är bland det bästa jag hört på mycket länge.

3 (ny) Jag själv
Konstigt nog hamnar jag inte högre än trea på min egen lista. Nästa veckas Energy At The Club som jag arrangerar både i Sthlm och Gbg kommer bli grymt. Å andra sidan får jag för en gångs skull vara med på en lista. Och det känns otroligt kul.

4 (7) Miller
Godare än Pripps. Punkt Slut.

5 (ny) Deal Or No Deal
Repriserna av Deal eller No Deal är förkortade utan speciellt mycket reklam. Plötsligt blir det uthärdigt att kolla på TV4.

6 (ny) Hells Lobby
Stockholm skönaste barhäng. Utan konkurrens.

7 (1) Alex Lewerentz
Ingen innelista utan Alex.

8 (ny) Raggmunk m fläsk och lingon
Snart publicerar jag receptet på den perfekta raggmunken. Kan vara en av de godaste husmanskosträtterna av alla. Om du inte har testat. Gå till Grodan. Där funkar den sju dagar i veckan.

9 (9) RedBull
Lätt godaste energidrycken på marknaden. Inmundiga gärna med mycket is och ett par centiliter Absolut Vanilia.

10 (ny) Åre
Säsongen är inte över i Åre. Tvärtom. Det är nu ni ska åka dit.


Utelistan.

1 (ny) Kockduellen TV4
Det är inte konstigt att detta program legat nere en längre tid. Att de nu har tagit upp det igen är helt ofattbart. Att tävla i mat är i och för sig spännande. Men att titta på när Linda Bengtzing skalar potatis är inte kul.

2 (ny) Kön till Golden Hits
Det är bara att gratulera ägarna till Wallmans Salonger. Kön till Golden Hits slingrar sig likt en biljettkö till en Rolling Stones konsert längs halva Kungsgatan varje fredag och lördag. Ryktet gör dessutom gällande att det finns folk som inte går till Golden Hits för att komma in. Utan bara för att ragga på brudar i kön. Det är kvalitet det.

3 (ny) DJ Baby J
Han må vara populär och duktig DJ. Men jag sticker ut hakan och utnämner hans namn till 2000-talets sämsta DJ namn. Mitt inkluderat.

2 kommentarer:

Mia sa...

Ja du. trevlig lista.

Nirster sa...

Ett litet tillägg till utelistan: Robert Hållberg, finns det någon i sveriges nattklubbsvärld som är sämre. Att hans klubbar inte håller i längden känns som ett bevis om nått. (Till och med hans egen personal hånar honom...)

Skit vad sur jag låter nu...