torsdag 6 mars 2008

Tvättstugan

Efter att ha varit bortrest ett par dagar är det alltid skönt att komma hem till en hyfsat välstädad lägenhet. Alltid innan jag åker bort brukar jag städa innan jag avfärd. Då slipper man illaluktande sopor och kan direkt hoppa ner i en nybäddad säng.

Det första man oftast gör när man kommer hem är ju att packa upp. Jag brukar ta chansen att tvätta mina kläder direkt. Bara för att få det överstökat. Den här gången hade jag tur. Ingen hade bokat in sig i tvättstugan så jag tog mig friheten att 'smita' in.

När jag står och sorterar mina kläder vid maskinerna hör jag en röst bakom mig. Där står min granne som bor ett par trappor upp. En mycket vacker brunett med kastanjebruna ögon och hennes kritvita tänder lyser när hon leendes frågar om hon kan få plats med några plagg i en av maskinerna. Givetvis får hon det. Vi skiljs åt och stämmer träff om en timme i tvättstugan då maskinerna e klara.

jag går in i min lägenhet och lägger mig på soffan. Slötittar lite på teven och funderar på hur jag ska fånga min vackra grannes intresse. Jag behöver inte vänta länge. Efter bara någon minut ringer det på dörren. Och där står hon. Utelåst från sin egen lägenhet. Jag bjuder givetvis in henne. Och det tar inte många sekunder innan hon omfamnar mig i en het kyss. Intensivt. Våra kroppar skälver likt en vulkan som snart ska få utbrott. Vi smeker av oss kläderna och rör oss sakta mot min nybäddade säng. Hon viskar i mitt öra. Först hör jag inte riktigt vad hon säger. Men nästa gång säger hon lite högre.

- Glöm inte att ta bort luddet ur torktumlaren när du e klar.

Jag vänder mig om. Där står min suraste granne. Tanten som i stort sett ser tvättstugan som en del av hennes lägenhet. Jag slog på tvättmaskinerna och försvann ut i källargången. Jag tände en cigarett, skakade på huvudet och gick in i lägenheten.

Inga kommentarer: