onsdag 5 mars 2008

Mataffären

Jag gick sakta ner mellan frysdiskarna. Att hitta rätt mat att laga för kvällen brukar oftast vara något jag letar mig fram till i stort sett varje gång. Men idag gick jag på tomgång. Intresset av att laga något gott infann sig inte. Greppade om en Karin's Lasagne, men tanken på pasta överensstämde inte med mitt sinnesmod.

Det var då, mitt emot mig vid kryddhyllorna, jag fick se en underbar tjej. Blond, klarblåa ögon och ett lite bekymrat men fint ansiktsuttryck. Hon räckte sig efter någon krydda och nådde inte riktigt upp. Jag gick fram och tog ner kryddan som hon inte nådde. Lämnade över den och tittade henne djupt i ögonen. Först sänkte hon blicken mot sin egen matkorg. Sen såg hon mig djupt i ögonen och tackade mig med en puss på kinden. Jag frågade vad hon skulle laga för mat och jag erbjöd genast mina kunskaper. Vi handlade resten av råvarorna och gick tillsammans hem mot hennes våning.

Vi hann knappt plocka ur varorna ur matkassen innan vi började kyssas. Hennes händer var överallt. Och vi smekte sakta av varandra våra kläder. Hennes mjuka kropp fick mig snabbt att glömma min hunger. Jordens alla magiska dofter blandades med våra varma kroppar. Hon viskade underbara ord i mitt öra. Jag log och kände mig tillfreds. Men plötsligt höjer hon rösten.

- Ska du ha den här djupfrysta lasagnen, eller?

Jag vaknade. Tanten i kassan på ICA såg ovanligt sur ut. Jag flackade med blicken och betalade. Jag packade ihop mina saker och försvann ut på Götgatan. Jag tände en cigarett, skakade på huvudet och gick hemåt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

insnöad.nu

Unknown sa...

Roligaste jag läst på länge Thomas! Följer dig blogg dagligen nu och ångrar inte det en sekund :)

/Poker-Alex