onsdag 19 mars 2008

Poker

För ett par månader sen hade jag besök här hemma av en kille, vi kan kalla honom Alex, som försörjer sig på nätpoker. Under tiden jag svängde ihop en middag satte jag min laptop i knät på honom och tvingade honom att spela på mitt konto. Två timmar senare hade han inte bara visat mig hur man ska spela utan även nästan dubblat upp mitt då ganska fattiga konto.

Med kunskaperna i bakfickan har jag vissa kvällar spelat grym poker. Självklart har jag backat vissa kvällar. Men totalt har jag vunnit mer än jag förlorat.

Det är egentligen inte så svårt. Allt handlar om tålamod och listighet. Eftersom jag saknar det första får jag helt enkelt förlita mig till min list. Och den mina vänner.

Den går inte av för hackor.

1 kommentar:

Unknown sa...

Fan va kul att höra Thomas! :)

Hur ser söndagen ut innan Sture? Kommer ju garanterat komma men funderade om det blir nånting hemma hos dig före, som sist. Då kan jag ju bara glida över med tåget så kommer resten av folket med bussen.

/AlexD