fredag 10 augusti 2007

För ett år sen…

För ett år sen skrev jag i min blogg. Det verkar ha varit nåt med friidrotts människor jag retat upp mig på. Håll till godo.

Rubrik: Trista hjältar nuförtiden...

Skapad: 2006-08-07 09:11:46

Visst är det kul att Sverige har massa duktiga idrottsmän och kvinnor nuförtiden. Duktiga i alla bemärkelser…

För inte har väl Carolina Klüft skapat några större rubriker på sidan om sin fantastiska karriär än att hon tycker synd om alla fattiga, tycker livet är orättvist och att hon spelar "Skitgubbe" 40 timmar i veckan. Inga nattklubbsskandaler. Inga efterfester. Inte ens en enda lyxshoppingbild i någon menlös fredagsbilaga. Jävla trista sossebrud!

Tacka vet jag Patrik Sjöberg. Han kunde röra om lite i grytan. Rökte sisådär två paket cig om dagen och bangade aldrig för ett par bira. Tog emot sitt OS brons i jeans och moderiktiga cowboyboots. Låt gå för att han inte va lika överlägsen som Klüft - men han va fan så mycket roligare att följa. (Jag såg till och med världsrekordhoppet, 2.43, live på Stadion en gång i tiden).

Eller ännu bättre - Ricky Brusch. What a guy!!! Tokdopad, sprang omkring med ribba i två veckor tack vare något superpiller, spelade in p-rullar och levde rövare i teve. Gjorde alla sina längsta diskuskast i nedförsbacke på Malmö kastplan utan publik. Det räckte i alla till ett OS brons en gång i tiden om jag inte minns fel. Där kan man snacka om en skön lirare.

Vi får inte heller glömma Sara Wedholm, teskedsgumman som va 14 år, hade glasögon tjocka som Trocaderobottnar som sprang en sommar sen slutade hon äta och gick upp i rök - eller nåt...


Visst - vi får massvis med fina medaljer nu. Och det e ju klart att man blir lite stolt och glad när det går bra för våra svenska atleter. Inte minst jag som e sportintresserad!

Men visst är det lite roligare att ha kul ibland?

Inga kommentarer: