fredag 3 augusti 2007

Som ett brev på posten

Som ett brev på posten så visade idag SVT den 5 timmar långa versionen av Fanny & Alexander. Att se den gör mig både glad, ledsen, upprörd och förundrad. Värt varenda minut att se denna magiska film. Så jävla bra…

Haft lite SMS kontakt med folk på stan. Det verkar vara halvtomt överallt. Café Operas onsdagar framstår mer och mer som det enda alternativet till att gå ut. Där träffar man verkligen alla. Dessutom pågår ju Pridefestivalen. Århundradets mest onödiga vecka. Jag citerar Alex Schulman rakt av. Ingen har skrivit mina tankar om Pridefestivalen än han. Jo förresten - jag själv - för ett år sen.

Först Alex.
"Jag läser också att Pride-festivalen börjar nu. Vad skönt att jag inte är där. Jag avskyr den där jävla Pride-festivalen. Den består bara av två typer av människor:
1. Bögar som vill STÅ för sin bögighet så till den grad att de överdriver den. De överdimensionerar sin egen bögighet, skriker gällare, gör yvigare och fjolligare gester, klär sig som
prostituerade kvinnor och springer runt på stan och skriker: "JAG ÄR BÖG! JAG ÄR BÖG! ÄR DET NÅGON SOM HAR NÅGOT PROBLEM MED DET?"
2. Opportunister främst från kändis- och politikersfären som insett det fina med att associeras med homosexuella, denna utsatta grupp i samhället. Här ser vi folkpartister mingla med Mona Sahlin och Ola Salo.
Bögar är ingen utsatt grupp i samhället och Pride-festivalen är inte en festival för de riktiga bögarna, utan för primadonnebögarna, de som vill slicka på heterosexuella mäns kinder bara för att chockera dem."


Sen jag.

Rubrik: Vattenfestival igen?
Skapad: 2006-08-05 21:17:25

Sthlmpride börjar bli Stockholms nya Vattenfestival. Langos, svennemusik, öltält och fulla killar som kommit ur garderoben. Etta på olika innelistor? Jag har absolut inget mot gay's - tvärtom. Men bara för att de får leva ut lite extra under en vecka så ska det hyllas hit och dit. Jag föreslår att vi gör en Sthlm Heterovecka - gud va roligt. Vi kör lite Bungyjump, tält med älgburgare och andra exotiska saker som man inte äter varje dag. Kanske några konserter med artister som inte har varit i rampljuset på ett tag. Eldkvarn! De behöver väl en anledning att återförenas för femtielftegången. Eller varför inte ta in några schyssta människor "från andra sidan". Peter Jöback kan kanske ställa upp? Kan inte den där blonda, korthåriga och ständigt sura som va med i Robinson för tjugo år sen va med och hålla i välkomsttalet? Bara så att alla ska känna sig välkomna... Sen avslutar vi varje kväll med ett fyrverkeri - vilken kanonidé. Då kan ju alla som ändå inte har lust att vara med på dagtid komma ner till kajen, hålla varandra i handen och säga: Gud va vi är internationella! Lika bra att passa på att återinföra ankracet när vi ändå håller på... Puss på er

Inga kommentarer: