fredag 17 augusti 2007

Växla kurs

Jag har sparat alla mina mynt under en ganska lång period. Eller sparat och sparat. Jag har lagt alla skramlande småpengar i en burk. Som växte till en pokal. Som blev två pokaler. Sen en liten väska. På min arbetsplats använder vi en hel del mynt och vi betalar för att växla sedlar mot mynt. Helt sjukt egentligen. Därför tänkte jag göra Café Opera och mig själv en tjänst. Vi byter. Utan att jag tar någon växlingsavgift.
3957 kronor. Tack för kaffet. I enkronor, femkronor, femtioöringar och en del tiokronor. Nu ska jag köpa något roligt.
Onsdagen på Café Opera va något extra. Grym spelning av Backwall (och mig). Dansgolvet va knökfullt från 23.45 till 03.00. Det va länge sedan jag såg så mycket folk på Cafeet en onsdag utan NRJ At The Club.
I helgen ska jag äta kräftor. Spela skivor på en boxningsgala i Eriksdalshallen. Hänga på eftermiddagsgrej på F12. Umgås med min bästa vän Alex. Köpa nya krukväxter, svart eltejp, fördelardosa och en ny Tamaguchi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det har gått mycket bättre än på länge sen Mille började Don Tomaso...