fredag 10 augusti 2007

Diverse tankar

Efter cirka en veckas användande av Facebook så har man blivit mer eller mindre beroende. Jag antar att jag inte är ensam om detta fenomen. Det verkar som om varenda kotte man känner, har känt, inte vill känna och de man kommer lära känna har en egen profil här. Sign up today…

Idag har jag storhandlat på Östermalmshallen. Köpt vinglas på Duka. Köpt en låda Red Stripe, lådrosé och en halva Grönstedts trestjärniga på Systemet. Tanken med konjaken är att jag ska göra en ruggigt god kräftsoppa av resterna av havskräftorna jag köpte på Lisa Elmqvist. Det blir nog bra det där ska ni se.

Pratade med mina grekiska vänner i Athen idag. Åker ner torsdagen den 30 augusti och inleder samarbetet. Kombinerat med en veckas semester på Santorini. Kan knappt vänta. Skönt att ha något kul att se fram mot. Snackade också med min kära mor. Vi åker till Mallorca i oktober och golfar. Det har vi iofs sagt i snart två år. Men den här gången kom förslaget från henne. Så jag hoppas det blir av.

Eftersom jag betade av alla Weeds programmen på mindre än två dygn var jag tvungen att fylla tomrummet med en ny serie. The Kill Point verkar bra. Fyra avsnitt finns att tillgå. Här.

Inga kommentarer: