söndag 12 augusti 2007

Söndag

Gårdagen spenderades sovandes - större delen av dagen. Och kvällen. Va i storform för att göra kräftsoppa av överblivna skal och rester. Men efter att ha förvarat dom i en plastpåse över natten (fredag->lördag) gick de inte att använda. Middagen va supertrevlig. Blev dock apberusad på Caféet och gick hem och dog.

Ska träffa upp min bror Stefan utanför Råsunda och gå på AIK-Gefle idag. Brorsan har precis kommit hem från en biltripp till Vitryssland. Ska bli kul att höra vad han har att säga. De första recensionerna handlade mest om snygga brudar. Som gillade att snacka med killar. En kombination kanske inte alla är helt vana med i Sverige.

Ikväll är det kräftskiva på Café Opera. Det brukar gå vilt till. Min bästa vän Alex blev av med halva tanden för tre år sen. Den har han fortfarande inte fått tillbaka. Jag har tränat in en snapsvisa. Det är den enda jag kommer sjunga med i och dricka till. Sådetså.

Kröken
Melodi: Räven raskar

Vers 1:
Alla gillar vi kröken.
Alla gillar vi kröken.
Så får jag lov
Så får jag lov
att byta byxor med fröken?

Vers 2:
Nej, det går inte min herre.
Nej, det går inte min herre.
För jag har
För jag har
inga byxor dessvärre!

1 kommentar:

Malin sa...

haha fin låt där