torsdag 21 januari 2010

1 down 9 to go


Publicerade ju en liten lista på ord man inte vill höra år 2010 för någon vecka sedan. Och som ett litet brev på posten kan man redan nu läsa på Dagens Media om en ny slags dokusåpa som ska sändas på nätet. Passande nog har man valt att kalla den Glamourama (första ordet på min lista).

Kul för tjejerna. Tråkigare för tittarna. Men är det verkligen värt att sätta sitt namn på spel för detta? Gör man det kanske för att få uppmärksamhet? Eller får de så mycket pengar att de inte kan säga nej? Mycket står i alla fall på spel för de som försöker framstå som trovärdiga i den här trion. Allt här på jorden handlar inte om tittarsiffror och antal besökare i bloggen...

Som du säkert förstår så ligger jag givetvis inte i målgruppen för den här produkten. Men jag kan inte annat än att skratta åt kreativiteten bakom idéen. MTG Online, som i dagarna lagt ner PlayAhead (efter att ha gått 21 miljoner back på ett år ?!?), startar detta program, måste drabbats av fullständig idétorka.

Det är bara att konstatera att Stureplansfenomenet kommer få ytterligare sparkar i skrevet från diverse tyckare och att urvattningsprocessen av Stureplan nu snart inte går att ta längre... Att man använder ett namn på programmet som får nackhåren att resa sig (i negativ bemärkelse) på 70-75% av befolkningen är ju faktiskt bara pinsamt.

Jag väntar ivrigt på att få se första programmet innan jag totalsågar det. Vem vet - man kanske inte kommer överleva utan att missa ett endaste program…

…eller så får man mjäll bara av att slå på datorn.

Inga kommentarer: