fredag 15 januari 2010

Inte Göteborg.


Det blev inget Göteborg idag. Snart vet du varför.

Kåken var samlingsplatsen för Viktors 30-års fest. Så jag började torsdagskvällen med en ganska smaklös Råbiff i trevligt sällskap. Mathias Nordgren, Ida Silén, Hanna Fridén, Viktor BK, Niklas Röja & Camilla (Viktors fru). Sedan blev det drinkar och öl i baren. Ett par av Alex Skärléns fantastiska Tom Collins och ett antal STÖL. Sen kom Pelle Porseryd och Johan Petré. Då blev det Fernet.

Vi gick vidare mot Sturecompagniet. In i Magnumbaren. Men knappt outhärdligt. Stannade där i ett par minuter. In i vippen. Där har Oscar och Rebecca gjort en ordentlig generationsväxling på torsdagsmiddagen. Stannade ett tag och drack lite järn. Gick ner och hälsade på Sällberg på Hells. Han va inte ensam på Hells vid halvtvå. En gäst till. Min vän Andreas från Umeå. Tog med mig honom till Solidaritet. Träffade upp Bucket, Darwin & Lundegrabbarna. Helt ok med folk. Och bra musik. Sen började Andreas beställa in järn från höger och vänster.

Då upptäcker jag att plånboken är borta. Tappar feststämningen i samma sekund. Spärrar kort och åker hem. Precis när jag kliver in genom dörren så ringer Micke från Soli och säger att han har plånboken i baren?!?

5 timmar tills jag ska bli upphämtad med bil och åka till Göteborg. Lite förtvivlad skickar jag ett sms och ställer in min medverkan. För hur kul är det egentligen att låna sig till en kväll i Götet. Dessutom var jag duktigt trött (läs bakis).

Nej. Jag laddar om batterierna. Väntar in mitt nya kort. Och tar det piano i helgen. Ska slå lite golfbollar i morgon. Kanske åker jag ut till Sigtuna och kör en repris hos Henrik. Så får det bli.

Trevlig helg!

PS! Efter att precis pratat med Micke kan jag konstatera att pengarna och tunnelbanekortet är borta. Det innebär att jag tappat den och någon snabbt tagit det som va värdefullt. Men har sedan haft den fina gesten att lämna in plånboken i baren. En riktig gentlemannatjuv med andra ord.

Inga kommentarer: