torsdag 21 januari 2010

Svtplay = bra skit

Tog mig lite tid att kolla lite program jag missat på Svtplay igår. Tycker att de har den bästa spelaren, ingen jobbig reklam samt program med lite innehåll. Program som tillochmed kan ge en något.

Jag kollade på:

Landet Brunsås
Ett program med Schyffert, Erik Haag och någon tjej som jag inte kände igen. Programmet behandlade mattrender och influenser. Riktigt roligt att se hur den svenska Tacomiddagen sågades av en tjej anställd på Mexikanska Ambassaden. Ganska roligt att se hur en Guacamoledip fick ordentligt på näsan. Den innehåller ynka 1,5% avocado och jag hoppas att försäljningen av den här fakeprodukten går rakt ner i källaren.

Dom kallar oss artister
Man får följa med Marcus Krunegård till Norrköping i säsongsstartsprogrammet. Lyssna lite på hans story, höra hans alster samt höra lite hur han fungerar. Det som slog mig är att jag inte riktigt haft koll på honom tidigare. Musiken lät jävligt bra. Lite mellow singersongwriter. Kan bli en ny Spotifyfavorit.

P3 Guldgalan
Kollade även in P3 Guld-galan som jag missade tidigare i veckan. Snygg produktion. Bra musik. Och underhållande. Se den också istället för någon dokusåpa, danstävling eller travtävling.

Inga kommentarer: