torsdag 21 januari 2010

Neeeejjj!


Hittade den här på en länk i Alex blogg. Känns konceptet igen? Kom och festa med dokusåpadeltagare. Se hur de blandar 'vodkarockstar' groggar och skapar löpsedlar runt om i Sverige. Gå ut. Bli full med någon du sett göra bort sig i TV. Kommer bli skitroligt. En legendarisk kväll som du kommer beätta för dina barnbarn om…

Men. Hur fungerar det egentligen? Vill man fortfarande gå ut på sånt här? Börjar varenda tjej springa omkring och stämpla nollor* hemma i köket så fort de ser t ex Stefan i ett par svarta boxers? Jag vet inte. Kan någon berätta.

Min teori är att när man får en inbjudan som ser ut som ovan borde varenda jävla varningslampa i systemet istället börja tokblinka rött. Man ska ställa sig på tvären. Hålla ut höger hand, som en polis som motar bort trafik. OCH INTE FALLA FÖR FRESTELSEN ATT BLI SAMMANKNIPPAD MED SKIT. För att för mig är det fullständigt hål-i-huvudet att en seriös nattklubb satsar på evenemang som detta. Och frågan är väl inte om det är ännu mer korkat att gå på själva evenemanget. Ur desperation föds alltid dåliga idéer…

I en liten stad med EN nattklubb kan jag förstå att man inte har någon annanstans att ta vägen. Men i Stockholm finns det typ 200 ställen man bör besöka innan man hamnar på en en nattklubb med detta tema.

Ur desperation föds som sagt var alltid dåliga idéer…

* Stämpla nollor = Katter som löper har en förmåga att trycka sitt könsorgan mot mattan. Då bildas en fuktig liten ring på golvet.

2 kommentarer:

Egil sa...

Ändå ganska skrämmande att både Magenta och Ambasadeur har detta i helgen, med olika deltagare...

Don Tomaso sa...

Det kanske ska vara så? Att det helt enkelt är deras niche.

Om de håller sig där och inte försöker framstå som något annat så tycker jag att det helt okej. Då har man ändå valt vad man är för typ av ställe. Och försöker inte vara något man aldrig kommer kunna vara.

Sen om man ogillar det eller inte. Det är där man tar sin egen ställning till om man gillar det eller inte.

Jag respekterar verkligen Boudal och vissa i hans stab. Men jag kanske inte riktigt identifierar mig med vad Amba har blivit för ställe. Att fylla Stockholms största ställe helg efter helg är inte lätt. Och att spela svårare musik och vara creddig har aldrig funkat i den lokalen. Så enkelt är det.

Hursomhelst är det pinsamt att locka till sig folk med halvnakna dokusåpadeltagare i en inbjudan till en nattklubb.

Det har ju inte Ambassadeur gjort i alla fall... men skillnaden ligger just bara där.