måndag 11 januari 2010

I backspegeln och framöver

Helgen har varit förhållandevis lugn. Eller kanske inte.

I fredags spelade jag på Royal Garden. Lagom till att jag skulle starta musiken upptäckte vi att den ena 800-spelaren inte fungerade. I stället hittades det en 100-spelare i någon skrubb. För den oinvigde kan jag berätta att det är en minst åtta år gammal modell som saknar alla idag nödvändiga finesser…

Till exempel så reagerar den knappt på om man sänker eller höjer hastigheten. Vilket gör det ganska svårt att taktmixa under tiden skivan spelas. Man måste således ställa in hastigheten innan man trycker på Play. Är det för snabbt eller för långsamt får man pausa, korrigera och starta om igen. Så funkar inte de nya spelarna. Det här va givetvis otroligt frustrerande.

Men det blev riktigt bra till slut. Fullt ställ på dansgolvet, även om jag fick 25 önskemål på Sexy Bitch.

Vi gick vidare till Solidaritet. Özze & SebJak höll hov och jag blev ganska packad och åkte hem.

Lördagen spenderade jag hos min vän Henrik i Sigtuna. Tacokväll och PS3 (Silent Hill). Vi körde fast på ungefär samma ställe som senast jag spelade det spelet. Ingen ammo och inga medkits. Och man dör nästan direkt när man ska ta sig vidare… Jobbigt.

Söndag. Hemma hela dagen. Strökollade på lite teve.

Ikväll, måndag, är det Soap Bar. Antar att det kommer komma lite mindre folk än vi haft de senaste veckorna. Men hoppas på en bra kväll med Jan Sulocki vid sidan…


På fredag åker jag till Göteborg. Stor fest på Trädgårn med Henrik, Albin & Jonas… Ses där.

Tjohej!

1 kommentar:

Annika sa...

Ska du leka med de stora grabbarna på fredag alltså??! Va roligt för dig. Och skönt att du slipper den där "minst åtta år gammal modell som saknar alla idag nödvändiga finesser…" - puss